Optymalizacja tras przejazdu – dlaczego jest taka ważna?

Przedstawiciel handlowy posiada bardzo odpowiedzialną pracę, która nieraz wiąże się z trudnościami. W końcu większość czasu musi spędzić w trasie i trudne jest, aby wybrać jak najbardziej optymalny jej rozkład. Bez odpowiedniej optymalizacji handlowiec spędzi w pracy dużo więcej czasu, nie docierając tym samym do dużej liczby klientów. Mając do dyspozycji odpowiednie narzędzie, można z powodzeniem sprawić, iż nie dość, że przedstawiciel handlowy w krótszym czasie dotrze do większego grona klientów, to firma będzie mieć większy wgląd w jego pracę.

Co to jest optymalizacja trasy?

Jest to dostosowanie danego obszaru działania przedstawiciela handlowego pod względem jak największej wydajności jego podróży. Dzięki odpowiedniej optymalizacji firma oszczędza na czasie pracy handlowca i paliwie, natomiast zyskuje większą kontrolę nad działaniem pracownika oraz większą ilość klientów, do których dotrze przedstawiciel handlowy.

Na czym polega i jak działa optymalizacja tras w route.plus?

Dzięki tej platformie zaprojektujesz terytoria, w obrębie których będą poruszali się Twoi pracownicy. Wystarczy zainstalować system, a następnie zaimportować do niego bazę danych, która będzie zawierała dane o klientach oraz zatrudnionych przedstawicielach.

Posiadając odpowiednią bazę, nastąpi geolokalizacja, która polega na rozłożeniu klientów na mapie, na podstawie podanego wcześniej adresu. Następnie należy wybrać terytoria dostosowane pod danego pracownika. Wielkość tego terytorium i ilość klientów, do których będzie miał dostać się handlowiec zależy od Twoich wytycznych. Dany przedstawiciel handlowy powinien poruszać się w obrębie danego terytorium, aby mógł utrzymywać relacje z klientami. Wiadomo, że lepiej, kiedy danym gronem klientów opiekuje się określony handlowiec, a nie kilku. Zwiększa to zaufanie.

Optymalizacja tras ma jeden cel i jest to organizacja tras handlowych, przy narzuceniu odpowiednich ograniczeń. Optymalizacja działa na bazie jednego terytorium, choć można do jednego przedstawiciela dopisać więcej obszarów działania. Na mapie wyświetlane zostają lokalizacje klientów, ale również miejsce zamieszkania handlowca, biuro lub jakiekolwiek inne, potrzebne do działania miejsce. Przy optymalizacji można przyjąć wiele rodzajów ograniczeń, między innymi to, jakiego czasu nie może przekroczyć czas pracy przedstawiciela handlowego. Można także zaznaczyć, że klient x może być odwiedzany tylko w określony dzień, o określonej porze dnia. Dostępna jest także możliwość określenia, do jakiej liczby klientów przedstawiciel handlowy powinien dotrzeć. Istnieje dużo więcej możliwości narzucenia wytycznych, wszystko zależy od potrzeb firmy. Przyjazny w obsłudze moduł planowania pozwoli z łatwością dostosować trasę handlowca. W procesie optymalizacji biorą udział tylko klienci, którzy zostali zgeokodowani. Praca danego handlowca cały czas pozostaje do wglądu dla zwierzchnika, co pozwala redukować ewentualne pomyłki i zaistniałe w trasie problemy.